• es
  • ca

COMUNICAT DE LA PCPB RESPECTE AL POSICIONAMENT GENERAL A LES MOCIONS A L’AJUNTAMENT DE BDV

D’ençà que l’any 2015, la PCPB va entrar a formar part de l’actual Equip de Govern local, el nostre partit, sempre per coherència i per donar format d’Equip, hem assumit amb facilitat la votació de la majoria de les mocions que els nostres companys de Junts i ERC han presentat als plens del nostre consistori.

S’ha de reconèixer que tant uns com altres hem fet sempre esforços per arribar a acords que d’alguna manera reflectissin el pensament de les tres forces polítiques que componien aquest govern, cosa que a vegades no ha estat fàcil per ningú, però que han fet que gairebé totes les mocions presentades per uns o altres, hagin estat votades per l’Equip de Govern sencer.

Actualment, després de l’abandonament d’ERC de l’EG municipal, a falta d’una resposta clara de la permanència al Govern Municipal de Junts per Barberà, a més de la complexitat política que per a la PCPB (un partit exclusivament d’àmbit municipal) suposen els esdeveniments del Procés d’Independència i la multitud de mocions que han provocat, volem comunicar el següent:

1. RESPECTE AL PROCÉS D’INDEPENDÈNCIA.

– Ens reafirmen en el compliment de la llei que vam prometre el dia de la presa de possessió del càrrec polític.
– Manifestem el nostre rebuig davant de la violència que l’Estat va exercir l’1 d’octubre. Creiem que hi havia altres solucions polítiques.
– Rebutgem l’aplicació d’una DUI (Declaració Unilateral d’Independència) donat que aquesta situació empitjoraria l’estat actual de Catalunya, pel que fa a aspectes de caràcter institucional, internacional, social i econòmic.
– Demanem a l’Estat Espanyol la retirada de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució donat que vulnera la voluntat democràtica que el poble de Catalunya va exercir el 27 de setembre de 2015 de manera legal i d’acord amb la Constitució.
– Ens reafirmem en el Dret a Decidir amb garanties i pactat.
– Apel·lem al sentit comú i la bona política per arribar a acords i que representin el desig majoritari dels catalans i les catalanes. El diàleg i la política han d’anar aparellats de manera inequívoca.

2. RESPECTE AL POSICIONAMENT GENERAL DE LA PCPB AMB L’ELABORACIÓ I VOTACIÓ DE MOCIONS A L’AJUNTAMENT.

– La situació política actual al nostre consistori, la diversitat ideològica dels militants de la PCPB a més del fet que la nostra formació política és d’àmbit únicament municipal ens fa replantejar la nostra situació respecte a l’elaboració i votació de mocions i volem anunciar que:

• Primer. De les 21 iniciatives que portava el nostre programa electoral, una d’elles estava dedicada a l’agilització dels Plens municipals de Barberà del Vallès, donant més importància als temes exclusivament de Barberà defugint d’aquelles que pensem que només serveixen per fer propaganda ideològica o per la seva complexitat s’escapen del nostre abast municipalista.
  • Segon. Manifestem que a partir d’ara, la PCPB s’abstindrà als plens de l’Ajuntament de la nostra ciutat en qualsevol moció que entengui que no compleix aquests requisits, amb l’excepció d’aquelles que facin referencia a la nostra ciutat, siguin de caràcter solidari i/o humanitari, o pensem que afecta l’interès general.

Fes click aquí per a descarregar en pdf.